KASI-JESPER

Det kan næsten ikke være gået forbi nogen håndbold entusiast, at Kasi-Jesper endnu engang har været i medierne med forslag, som har skabt meget postyr i håndboldverden og er blevet kommenteret en masse på. Som så mange andre, der elsker herrehåndbold ligaen, vil jeg også komme med min mening om Kasi-Jespers forslag om, at AG København kun skal spille med i slutspillet og ellers bruge tiden op til på at spille europæiske kampe. Dog vil han også gå med til, at AG København stiller deres u23 hold til rådighed i grundspillet og at første holdet kan spille nogle opvisningskampe.

Jeg må indrømme, at den udmelding har forarget mig meget. Det kan vel til dels være pga. min ‘dansker-mentalitet’ med janteloven osv. osv. men når det er sagt, synes jeg også, at det vil ødelægge hele ligaen, hvis der skal til at laves særregler for nogle.

Det er ikke fordi, jeg ikke kan unde AGK deres succes – jeg synes det er meget imponerende, hvad de har opnået – men jeg synes ikke, at fordi de ligger på et højere niveau end andre danske klubber, skal der laves specielle regler for dem. Hvor er retfærdigheden i, at alle de andre hold skal kæmpe for en plads i slutspillet mens AGK bare har fribillet? Skulle hold som KIF Kolding og BSV så også kunne kræve en fribillet, når de er kommet sikkert med i slutspillet de sidste mange år? Hvilken dansk liga ville det da ikke blive? Jeg forstår godt, at Kasi-Jesper er interesseret i at tjene penge, men hvad med alle os ude i Danmark, der ELSKER håndbold – os der elsker DANSK håndbold? Skal han have lov at ‘ødelægge’ den liga vi elsker at følge med i, fordi han vil tjene penge? Jeg væmmes ved, at det hele handler så meget om penge og så lidt om håndbold. At se herrenes kampe i den danske liga inspirerer mig til mit eget liv og mit eget håndboldspil. Det giver mig motivation og gør mig glad, og jeg er sikker på, jeg ikke er den eneste, der har det sådan.

Jeg håber virkelig ikke, at Jesper Nielsen på et tidspunkt virkelig får ført den idé ud i virkeligheden, jeg synes det ville være synd for dansk håndbold og alle dem der elsker det så højt.

Skriv en kommentar